Szsz Ilma: Reinkarnci s feltmads
2005.05.18. 08:10
Dr. Szsz Ilma
Reinkarnci s feltmads
Korunkra az jellemz, hogy a reinkarnci ill. a feltmads hvei harcos csatarendbe llnak fel egymssal szemben s farkasszemet nzve, vagy szcsatban utastjk el egyms nzpontjt. Mert ugye:vagy-vagy.! Jmagam—elre elrulom—arra szeretnk kilyukadni, hogy mindkt tovbbviteli forma ltezhet, de a reinkarnci az emberi szellem egyes karaktervonsaira/”karmikus csrira”/ vonatkozik, mg a feltmads lehetsge ms szempontot vizsgl: az emberi llek egyetlen s megismtelhetetlen szemlyisgnek tlvilgi sorst.
E felttelezs megerstshez szksges ttekinteni az sszes, irodalomban fellelhet meghatrozsokat s elkpzelseket a tovbbltezs problmakrben. Ezzel kezdem ht jelen munkmat, majd lerom bingeni Hildegard ltomsainak—hitem szerint sugallatok segtsgvel trtnt—rtelmezst, amirl az a meggyzdsem alakult ki, hogy a jelenlegi korszak tlvilgi trtnseit j megkzeltsben magyarzza. . Lssuk ht elszr a fogalmakat:
Preexisztencia: brmely lt-tudat kzpont ltezse, mieltt testet ltene
Ujratestetlts, ujraszlets/angolul:reembodiment, rebirth/: valamely lt-tudat centrum testetltse, akr a lthat, akr a lthatatlan vilgban, akr a fldn, akr a msvilgon
Reinkarnci/a hs-test ujrafelltse/: ltalban emberi lt-tudat kzpont ujraszletse fizikai testben
Feltmads:emberi lt-tudat kzpont felemelkedse a szellemi rgiba s tovbblse szellemi testben
Palingenesis/ujraltesls/: brmilyen lt-tudat centrum ujralteslse s a j t szintjn,
belertve pl. a tlgyfa makkjbl kinv tlgyft
Transzmigrci: brmilyen lt-tudat centrum tlpse m s m i l y e n , magasabb vagy alacsonyabb minsgbe
Reinzoonci:ujraltesls llatban
Reinvegetalizci: ujraltesls nvnyben
Reinmetalizci: ujratestesls svnyban
Metempsychosis/llekvndorls/: ugyanannak a lleknek a megjelense „j kpenyben”, „j burokban”
A pontosabb rtelmezshez az emberi szemlyisget sszetevire kell bontanunk, pl. gy:
· Isteni
· Szellemi
· Lelki
· Testi minsgekre.
/Ezek hordozit csak megkzeltleg tudjuk jellemezni: az isteni n hordozja az alig anyagi legfinomabb ter, a szellemi n hordozja flanyagi energia, a lelki n hordozi a finomanyagi—szubatomikus?—minsgek, a testi n hordozja a durva , fizikai anyag/.
A fizikai testet jl el tudjuk kpzelni, de a tbbi minsget igencsak nehezen. Ezrt , mieltt a rszletekbe bocsjtkoznk, bemutatom bingeni Hildegard egy ltomst: A Vashegy felhit. /Itt a Vashegy a fld, a felhi ennek purgatriumi rszei./ A kp jobboldaln lthat az emberi llek. Baloldaln ennek durvbb asztrl-teri burka, ami a felhkkel az emberi aurkkal van kapcsolatban. A finomabb llek mr „kibujt”, megszabadult a durvbb tokjtl. rzelmeit thatja a kp tetejn lthat magasabb, szellemi minsg fnye, rtelme mg –szintn az emberi aurk znjban—hol alszik, hol bren van. Mdjban van feljebb emelkedni a szellemi minsg fel s bersgt fokozni. A megtisztulsi folyamat vgn a llek rtelmi rsze nknt tadja magt a szellemi minsgnek, s a megtisztult rzelmi rsz felemelkedve, egyesl a szellemmel. Az isteni minsg formafeletti, s gy nem lthat.
bra
Ezekutn prbljuk ttekinteni, klnbz tantsok milyen lehetsgeket vetettek fel ez sszetevk:a llek s durvbb asztrl-teri burka, valamint a szellem szmra.
Az emberisg koraibb korszakaiban valsznleg lteztek olyan tlvilgi lehetsgek, amelyeket szellemi tantk az albbi mdokon hatroztak meg:
Llekvndorls/metempsychosis/.
Ez a fogalom jellte az olyan si, tiszta emberi minsgnek a felttelezett tovbbi sorst,akinek lelke olyan tiszta volt, hogy tartsan ktve maradhatott az isteni s szellemi nhez s csak a testiesebb asztrl-teri burok vlt le rla. A tlvilgon, az ottani lassbb vltozsoknak megfelelen hosszabb idtartam alatt bizonyos vltozsokon esett t, majd ujabb asztrl-teri burkot kpezett s fellttt egy msik testet.
Folyamatos reinkarnci
A llekvndorls folyamata az emberi mentl-asztrl- s tertestek ltalnos durvulsa rvn egyre kivtelesebb lett. A mentl-asztrl-tertest komplexum kptelenn vlt az isteni, s szellemi nhez val ktdsre, gy lassan bomlsnak indult. Amikor a legbonyolultabb strukturval rendelkez, az emberi minsget meghatroz mentltest felbomlott, az asztrl, -s tertest az llat s nvnyvilgban folytathatta ltezst. A mentl-, asztrl s tertestek teljes sztbomlsa utn a megmaradt szellemi n kzpontjbl indtottak msik nmileg eltr/ inkarncit. A szellemi minta kialaktotta a neki megfelel lelket s asztrltesti burkot, s ennek megfelel testet lttt.
A kegyelmi korszak beindulsval, Krisztus lelket megvlt mve rvn, a tlvilg trendezdtt; kialakult a llek szmra egy purgatriumi, tisztulsi-emelkedsi lehetsg. Krisztus alszllt a poklokra s onnan kiemelkedve, feltmadva s felszllva a mennyekbe felfel hajt-vonz erket lptetett letbe , s egy meggyorsult lelki fejldst tett lehetv. gy a llek ettl kezdve a sorsszer /karmikus/ erkn kvl kegyelmi erket is ignybe vehetett. A purgatriumban-- mintegy fldi lettartamnak megfelel id alatt -- legdurvbb asztrl-ter burktl megvlhatott s tovbb tisztulva felemelkedhetett s egyeslhetett szellemvel. Ennek elsegtsre a prhuzamos reinkarnci lehetsgt is letbe lptettk.
Prhuzamos reinkarnci.
A kegyelmi korszakra jellemz reinkarncis folyamat, amelynek sorn mg a llek asztrlvilgbeli lete folyamn a szellemi kzpontbl uj fizikai inkarncit indtanak el , teht az elz, testenkvli s az uj testetlttt llek prhuzamosan lteznek.Az elz llek helyet foglalhat az jonnan testetlttt , hozz igen hasonl ember aurjban, s ter-asztrl burka onnan tudati impulzusokat kap, amelyek a gyorsabb fldi vltozsoknak megfelelen fejldst gyorsthatjk.
Vradi Tibor a Krisztus eltti s Krisztus utni tlvilgi lehetsgek kztt a kvetkez fbb klnbsgeket sorolja fel:
1. A megelz idszakban ha a s z e l l e m nem tudott visszatrni a tiszta szellemvilgba, hanem mg asztrl kzegben maradt, al volt vetve a ktelez reinkarncinak. A Krisztus utni idszakban az asztrlsk magasabb szintjeirl nem ktelez—de szabadon vlaszthat—a reinkarnci.
2. A megelz idszakban a l l e k az asztrlskon nem fejldhetett. Krisztus ta—rszben a prhuzamos reinkarncinak, rszben a krisztusi szellemisg vonz-emel hatsnak ksznheten—tisztulhat, fejldhet.
3. A megelz idszakban a l l e k tudatossga tompa, lomszer volt, Krisztus ta megtarthatja, vagy visszanyerheti ber tudatossgt.
4. A megelz idszakban –szz vek mltval—mindig bekvetkezett az asztrlskon a l l e k sztoszlsa, a „msodik hall”. Krisztus ta a llek ezt /egy emberi letnek megfelel idtartam alatt/ elkerlheti s megtisztult lelki minsgei szellemvel sszekapcsoldhatnak. Ez a feltmads. /Ha viszont erre nem kpes, a felgyorsult folyamatoknak ksznheten hamarabb esik a „msodik hall” ldozatul/.
A reinkarncival kapcsolatos klnbz vallsi s filozfiai felfogsokat szpen ttekinti a kvl francia vallstuds, C.J. Duncan—elektronikusan is hozzfrhet-- knyve : a Critical Examination of the Belief in a Life After Death. The Doctrine of Reincarnation. A rendelkezsre ll elmletek egyttesen azt a felfogst tkrzik, hogy egsz Vilgmindensgnk minden skja szvevnyesen sszefondott. S brmely pontjn lv, bizonyos hatsugar lt-tudat minsg klnbz szintek sszekapcsoldsbl ll. Ezek sztvlhatnak s tovbvndorolhatnak sajt szintjk ramlatban, vagy esetleg alacsonyabb szinten is, de az ellenkez folyamat is lehetsges, emelkedhetnek s tovbb is integrldhatnak. A lt-tudat egyre tbb mindent vilgthat t maga krl s egyre tbb mindent tekinthet nazonosnak.. A hatr a teljes Valsg maga. s akkor minden egyes lnyt a vgs Egy lteslsnek, inkarncijnak, s reinkarncijnak tekinthetnk.
Jelen keretek kztt nincs lehetsgem arra, hogy bingeni Hildegard tlvilgra vonatkoz jelents ltomsait/A Vashegy felhi mellett, az Aranyalagutat, az Angyali karokat, a Llek kt tjt, A misztikus testet, az Eredend ldst/ rszleteiben ismertessem, ezekre csak irodalmi utalst adok, magyarnyelv ismertetjk mr nyomdban van. Ehelyett veszem magamnak a btorsgot , hogy lerjam, e kpekre milyen sszefoglal rtelmezst kaptam.
Preexisztencia.
Az seredetbl kilp egy megnyilvnuls, egy isteni eredet rezgs, ami maga kr vonz energikat. A „sors”/karma/ urainak” nevezett szellemi lnyek ezt egynisgg formljk. Ez az egyni szellem a finomanyagi vilgbl r jellemz asztrltestet forml ki, majd ennek megfelel fizikai testben inkarnldik. A lnyek eredend teremtsekor maga az isteni rezgs alaktotta ki a szellemi vonsokat. Jelenleg az elz letek ltal kialaktott szellemi karaktervonsokbl alaktanak ujabb kombincikat a „sors/karma/ urai”.
Posztexisztencia/Hall utni lt/.
A hall utn felviszik a l e l ke t a fnybe, a szellemi rgiba. Ott alkalma nylik a szellemvel val egyeslsre, a feltmadsra. Ha ez nem sikerl, akkor a llek lebeg egy ideig a fldi szfrban, majd elalszik s az emberi kollektv tudattalanba kerl. Itt durvbb asztrl-teri burka az emberi aurkbl kap tudati impulzusokat, prhuzamos inkarnci esetn elssorban a sajt ujabb testetltsnek aurjbl. S z e l l e m n e k
ksrnie, figyelnie kell t a tkrz tudat /a Hold-princpium rgijbl/. Idvel fel kell bresztenie s alkot mdon tantania kell a lelket, nemcsak magyarzs, hanem lmnyszint tapasztaltats rvn is. El kell rni azt a fokot, amikor a llek meg akar szabadulni durva asztrl-teri burktl s kilp abbl. Ekkor mentalitsa mg el-el alszik, rzelmeit azonban mr uralja a szellem vilgossga. Teljes felbredsekor a lelket felviszik a romlatlan menny hatrra, s annak angyalai/a trnusok, a „vnek”/ hatrozzk meg, hogy melyik asztrl rgiban kell tovbb tisztulnia. El kell rnie azt a fokot,amikor mr nem akar szellemtl klnvltan ltezni. Ha ez megtrtnik, akkor a megtisztult llek a kegyelmi erk ignybevtelvel felemelkedik szelleme rgijba, s vele egyeslve feltmad. /A feltmadsra kptelen llek idvel teljes egszben sztoszlik s csak elemei sodrdnak be ujabb ltformkba/. A feltmads utn kvetkezik a mennybemenetel, belps a sugrz fny,a Nap-minsg rgijba. Magasabb rgikban integratv folyamatok jtszdnak le /dulja szellemvel, elz letei szellemeivel/, majd egy aranyalaguton keresztl feljuthat a romlatban mennybe. Itt integrldik, elszr mindazok szellemeivel, akikkel valaha is kapcsolatba kerlt, majd Mesterekkel s a Krisztussal is azonosulni kpes. Ezt kvetheti az isteni n meglse s a visszatrs az seredetbe. A szentekben mr itt a fldn ltrejhet a feltmads, a megtisztult llek s szellem egyeslse. A gonosz lelkek viszont pokoli rgikba szllnak le, ahol a knok hatsra bren maradnak s el is pusztulhatnak. Ha sokszoros testetltsutn sem kvetkezik be a feltmads folyamata,akkor idvel a szellemi kzpont is elemeire bomlik s ez a szemlyi minsg tbb nem jelenik meg. Az szvetsgben s az Iszlmban jelentkez „vilgvgi feltmadsi folyamat” azokra a lelkekre vonatkozott, akik nem voltak kpesek a tlvilgon felbredni , s sajtsgaik csak vilgunknak egy ciklusvgi nagy felmrsekor kerltek megtlsre, hogy megeleventsk,vagy megszntessk azokat. A tisztuls jelenlegi lehetsge a tlvilgon termszetesen nemcsak a keresztny valls kvetire vonatkozik,hiszen Krisztus a k o l l e k t v emberi tudattalan pokoli rgijba szllt le s alaktott ki innen feljrt a mennyekig, de a ms vallsok kveti ms vezetkkel s esetleg ms lmnyekkel, ltomsokkal tallkoznak a tlvilgon.
A fenti magyarzat nyilvn a ma embernek felfogsi szintjre reduklja a valdi, elmnk szmra egszben t nem lthat, fel nem foghat folyamatokat. De „miheztarts” vgett szksgnk van ilyen perspektvkra, bztatsknt is, figyelmeztetsknt is. Legalbbis mindazoknak, akik enlkl nem trekednek arra, hogy tiszta s j letet ljenek vagy akiknek nagyon fontos, hogy rtelmk is elfogadhat ismeretekhez jusson..
|