TEOZFIA : Teozfia a mindennapi letben. |
Teozfia a mindennapi letben.
2005.04.06. 01:17
TEOZFIA A MINDENNAPI LETBEN
letnk egyik legfontosabb krdse az, hogy miknt gyakoroljuk azokat az elveket, erklcsi szablyokat s meggyzdseinket, amelyek adott esetben szorosan kapcsoldnak a vilgrl alkotott metafizikai elkpzelseinkhez. A vilg npessgnek legnagyobb hnyada sorolja sajt magt valamelyik nagy hitrendszer hvnek, de feltehet a krds: vajon igazn, meggyzdsbl teszik s lik –e, vagy csak divatbl, nmtsbl vagy res hagyomnyokbl szrmaznak ezek a megnyilatkozsok.
Minden filozfia, hitrendszer annyit r, amennyire gyakoroljk azt. A teozfia is akkor vlik lv, ha a mindennapi let rszv emeljk. Mi erre az okunk? Az, hogy a teozfia talaktja, tformlja mindennapi letnket, elsegtve azt, hogy megtalljuk letclunkat, s ez a cl vagy clok hatrozott irnyt nyerjenek. Ez a vltozs az egszen jelentkeny dolgoktl indul s vgl kiterjed lnynk s letnk egszre. rzkenny vlunk a pozitv, nemes gondolatok, rzsek s cselekedetek irnt, amely a boldogsg-boldogtalansg, remny-remnytelensg rzseit egszen ms dimenziba helyezi. sszefoglalva azt is mondhatjuk: hatalmas erklcsi kihvssal szembeslnk. Hiszen annak, aki elindul az svnyen, llandan keresnie kell a csatlakozst a pozitv-alkot energikhoz. Olyan rzseket kell eltvoltania magbl, mint a kzny, levertsg, pesszimizmus, nsajnlat, nzs, tlzott ambicizussg, lelkifurdals, haszontalan vgyakozsok s a testi lvezetekkel trtn tlzott visszals. Viszont egszsges s tiszta testet kell fenntartania: tartzkodnia kell a dohnyzstl, alkoholtl, drogoktl, lehetsg szerint a hsevstl, olyan lethelyzetekben is klnleges btorsgot s nyugalmat kell tanstania, amely msokban adott esetben pnikot vltana ki, a szthzs helyett az egysget kell szolglnia, mentlisan azonosan kell viszonyulnia mindenkihez, ha rtkel: dicsret s vdols nlkl kell tennie, egyensly s lland nyugalom kell jellemezze. Kpviselnie kell az igazsgot, munkjt nmagrt s nem a jutalomrt kell vgeznie, s a legfbb: ki kell fejlesztenie magban a vals s valtlan dolgok kztti klnbsgttel kpessgt. Termszetesen ezeknek a tulajdonsgoknak a kifejlesztse tbb inkarncira terjed ki. Eladsomban azt a gyakorlati utat szeretnm nk szmra ismertetni, amelyet ha kvetnek a teozfia l gyakorlatt, letfilozfijukk, lnyk s letk meghatroz mozgatrugjv vlik. Biztosthatom nket, hogy letk minden rszletre kiterjed metamorfzisrl van sz, amely legtbbszr lassan, csendben, fokozatosan, de elementris bels vltozsokat hozva rleldik meg.
Nhny fogalmat, ptve arra a tudsra, amit az elz eladsokon mr elsajtthattak, rviden tisztzni szeretnk, mert elengedhetetlenl szksges , hogy megrtskkel az ember helyt pontosan ki tudjk jellni: bizonyra ttekintettk azokat a tantsokat, amelyek az ember felptsrl, testeirl szlnak. Nos tudjuk, hogy az ember multidimenzionlis lny: ennek tkrben klnbztetjk meg az albbiakat: muland szemlyisgnket: amely a fizikai, asztrlis, alsbb mentlis tudathordoz eszkzkn keresztl mkd magasabb n rsze, teht abbl az ideiglenes-teht egy inkarnci idejig fennll- eszkzkbl ll, amelyen keresztl a valdi ember megnyilvnul. Ezek a testek ideiglenes eszkzei az igazi embernek. Mindenegyes inkarnci sorn j fizikai, asztrlis s als mentlis eszkzket-testeket ptnk. A fels mentlis test a szmtalan inkarnci sorn azonban ugyanaz marad = ez a kauzlis test s a benne lakoz ember az Ego = Egynisg. A kauzlis testben maradnak fenn elmlt leteink tapasztalatai. Teht a szemlyisg az Ego visszatkrzdse a hrom alsbb testben. A llek fogalma megegyezik teozfiai rtelemben az asztrlis s mentlis testeken keresztl mkd ember tudatval. Azt is mondhatnnk a llek = egynieslt tudatunk, a tiszta rtelem s fejldsnk sszes tapasztalata. Vgl az emberi szellemet gy definilhatnnk, mint az Egyetemes szellem atomja, amely az akarat, blcsessg s a teremt tevkenysg hrom aspektust megnyilvntva az alsbb szinteken szerezhet tapasztalatok rdekben egyniesl. Az emberi szellem csak annak van tudatban, amivel a sajt skjn kerl kapcsolatba. A tudat vltozsa rezgseket kelt az anyagban s a szellem gy bred tudatra annak, hogy anyag veszi krl. Tudst a srbb szinteken is tkletesteni akarja, gy rszeit lebocstja az alsbb vilgokba. Ezt a folyamatot, teht a szellem leszllst az anyagba: involcinak nevezzk. Kezdetben az ember sszetveszti magt testeivel-tudathordoz eszkzeivel, azonban idvel, a folyamat megfordul s az ember kezd kiemelkedni az anyagbl: ez az evolci folyamata. Az anyag ekkor mr nem vaktja el a szellemet - isteni ltnkre brednk. Fizikai ltnk clja nem ms, mint az lland fejlds; tudathordoz eszkzeink finomtsa, tkletestse-az ember isteni termszetnek kifejezse trben s idben.
Az als Manasz tevkenysge ppen ezrt hromfle lehet:
Felemelkedhet forrshoz
Rszben felemelkedhet, rszben belemerlhet az anyagba
Vagy teljesen a szenvedlyek rabjv vlik.
Mi teht a feladatunk? Az n egysgt kell felfogni a Nem-n sokflesgben. Azonban tudnunk kell, hogy a megnyilvnult vilgegyetemben az n burkaival egytt tallhat s a tudategysg elvlaszthatatlan az anyagtl. Fontos, hogy a mentlis testet szntelenn, nyugodtt, rezzenstelenn tegyk s kpesnek kell lennnk a gondolatok folyamnak meglltsra. gy is fogalmazhatunk, hogy a burkok fl kell emelkednnk. Elmnknek csak sajt sztnzsre, s nem kls hatsokra szabad reaglnia. Teht az n eszkzei lesznek a burkok s nem uraljk az nt. A vilg nem rinthet meg bennnket, s az anyag minden megnyilvnulsval szemben sketnek s vaknak kell lennnk. Ezt viszont csak akkor lehet megvalstani, ha mly meggyzds alakul ki bennnk az n valsgrl.
A szemlyisg az ellentmondsos vgyak gyjthelye. Minden vgy termszetnl fogva nkzpont – ez pedig egy hamis n kialakulshoz vezet. Ebbl az llapotbl kell kitrnnk, megszabadulnunk. Milyen ez a folyamat? A forradalom, amely lezajlik bennnk nem a sz szoros rtelmben vett forradalom. Ennek a transzformcinak a megrts s a konfliktusoktl mentes szabadsg llapotban kell lezajlania. A bennnk lv koszt felvltja a rend, amelyet idig annak hittnk. Ez a rend a szabadsg llapota, egy mindenre kiterjed szeretetet generl bennnk s egy vziban egyesti mindazt, ami msokban, a vilgban isteni. Ez egy szent s termszetes talakuls s nem az agyunk vagy akaratunk ltal vezrelt korltozott s a blcsessget nlklz folyamat. F teendnk az, hogy felszmoljuk azokat az akadlyokat, amely ezt a kivirgzst gtolja. Szmos llapotban lhetjk mindennapjainkat. Lehetnk idsek, az lettl megcsmrlttek, s szmos mdon korltozottak. Azonban frissekk, fiatalokk s szvnkben megjultakk is vlhatunk. Hogyan lehet ezt elrni? Nem pusztn akarattal s tervezssel, mert az egy forrsbl kirad let az, amely megfiatalt minket. Olyan ltllapotrl beszlek, amelyben nincs hanyatls, s lland hv, lendlet jellemzi a tudatossg skjait. Fizikai testnk a termszet trvnye szerint regszik, de tudatunkban mindig frissekk, optimistkk, alkotkszekk kell vlnunk. Kt dolog hihetetlenl fontos: trekedjnk az let igazsgainak megrtsre – teht – a vals s valtlan megklnbztetsre, illetve trekedjnk az nzs nlkli cselekvs megvalstsra. Ha kpesek vagyunk ezen tulajdonsgainkat kifejleszteni magunkban, lnynk elemi igazsgai fejldnek ki. Mit jelent az let igazsgainak megrtse? Ez nem az intellektulis, enciklopdikus megrtst jelenti, hanem annak megrtst, hogy hogyan ljnk, cselekedjnk s tekintsnk a vilg dolgaira. Az akarat rzsvel, ahogy azt ltalban rtjk, viszont vatosan kell bnni, mert olyan erhullmot indthat el, amely a klnvltsg rzst erstheti, s akadlyokat kpezhet az Egy Isteni Akarat megnyilvnulsa eltt, amely minden let s fejlds alapja.
Azt is meg kell vizsglnunk, hogy kpessgeink milyen feladatra determinlnak minket s ez milyen mrtkben alkalmazhat arra a vilgra, amelyben lni szeretnnk. A vilg nem az, aminek ltjuk – igazi termszetvel nem vagyunk tisztban. Sokkal gazdagabb, mint amit letnk legboldogabb pillanatban is megtapasztalhattunk. Ez a vilg azonban tl van az intellektus vilgn, s emberi szavakkal csak igen nehezen lehet lerni. Az illzikat htunk mgtt hagyjuk s sajt igazi vilgunkhoz, lnynkhz trnk vissza. Az ton elindulnak az a feladata, hogy alaposan tanulmnyozza, rtse meg s meditljon az addig fel nem fedezett igazsgokrl, valsgokrl. A Valsg ismeretbl szrmaz tuds transzcendentlis termszet. Meg kell teht prblnunk egyre mlyl tudssal vizsglnunk vilgunkat, s ha lehetsges, intucinkat felbreszteni.
A klnfle ltllapotok ltal ltrehozott illzi mgtt ltezik a realitsok vilga. Mindennapi letnk tapasztalatai csak rnyai a valsgnak. Amikor az nmegismers tjra lpnk azokat az rnyakat, homlyos foltokat tvoltjuk el, amelyek tudatunk eltt tornyosulnak. ltalnos mdszer, hogy sokig csak olvasmnyainkon keresztl szerznk informcikat: ez azonban nem elgsges, hiszen csak az intellektus szintjn hat. Hogyan lehet tovbbhaladni? A Shakti: a szeretet rzsn keresztl, amely tovbblendt minket. Ennek az rzsnek a kifejlesztsvel s segtsgvel, amit mlyebb gondolatokkal ersthetnk – eljuttat minket az intuciig, s bels letnk dimenzii tgulhatnak ki. Szksges kihangslyozni, hogy a szeretet az Isteni tudat egy rsze s sszekt minket az Egyel, gy szntetve meg a klnvltsg rzst. Ez az llapot egybknt mindig egytt jr a boldogsg rzsvel.
Gondoljk azonban meg, hogy szeretet csak kt klnvlt kztt lehetsges. Amikor elrik az egysget, akkor mr nem beszlhetnk a szeretet rzsrl. Miv alakul? Az egysg tudatv s azz a boldogsg, megelgedettsg s rm rzsv, ami a magasabb skokat s vilgokat jellemzi = Ananda. ltalban a bke szt is alkalmazni szoktuk, de valjban nem fedi a fogalom egszt. Azrt lnyeges a szeretet rzsnek ilyen mdon trtn megmagyarzsa s a folyamatban helynek pontos kijellse, mert nagyon sokan flremagyarzzk s rtik ennek az rzsnek a lnyegt a spiritulis letben. gy megllapthat, hogy a szeretet nem felttlenl emocionlis. Igazbl attl fgg, hogy a kzvett eszkz mi? Ha az asztrlis kzegen keresztl nyilvnul meg – ers rzelemknt jelentkezik.
Magasabb nnk termszetnl fogva hatrtalan s lland nyomst gyakorol mindenre, ami korltozni akarja. Amikor a korltozsok engednek gynyrt rznk ( ami a gyarapods rzse ), amikor ellenllnak fjdalmat. A boldogsg rktl fogva s rkre bennnk van.
A fjdalom rzse az elme mkdsben rejlik. Magasabb nnket viszont nem lehetne megnyilvnulsra ksztetni, ha csak boldogsg rn. A fjdalom felkelti az n figyelmt s az n megvalsts legfontosabb tnyezje. A fjdalom felbreszti az n cselekvkpessgt s megtisztt bennnket. = mindent kirz a testekbl, ami az n boldogsglnyegvel ellenttes. Igazbl legnagyobb tantnk, mert a legnagyobb leckket a fjdalombl kapjuk. Ez pedig ert, sajt erforrsaink feltrkpezst jelenti.
A blcs teht nem riad vissza a fjdalomtl mert tudja, hogy megtisztulst, blcsessget s ert jelent. Egy inkarncin bell sok fjdalmat lnk meg, teht a tkletesedsre is szmos alkalmat nyernk.
Mi az rm szerepe? Az rm kpess teszi az nt a megnyilvnulsra. Az rmben az n minden eszkze sszhangba kerl egymssal, s egytt rezeg-elvezethet egszen a megvilgosodsig.
Mindkt rzsnek megvan teht a sajt szerepe, hatsa rnk, de nem azonosthatjuk magunkat vele, inkbb fogadjuk el amelyik ppen jelen van letnk adott pillanatban.
A Teozfit mskppen isteni blcsessgknt szoks emlegetni, de csak akkor vlik valban blcsessgg, ahogy mr emltettem, ha a gyakorlatban alkalmazzuk. gy is mondhatnnk, hogy bizonyos szemszgbl olyan erklcsrl beszlhetnk, amely sajt bensnkre s a minket krnyez vilgra vonatkozik. A leglnyegesebb teht, hogy a szakirodalombl, eladsokon megszerzett tudsunkat a gyakorlatba ltessk t.
A teozfus lete a cselekvs lete. Bels ksztets, ers bels indttats nlkl nem lehet az nmegismersbe fogni. Mi e tren a feladatunk: magunk s a vilg alapos vizsglata, feltrkpezse, megrtse. Ez egy folyamatos, letnk vgig tart folyamat, amely azt eredmnyezi, hogy idvel megsznik a flgzzel trtn cselekvs, illetve tbb mr nem fogunk sodrdni az esemnyekkel, hanem magunk vesszk keznkbe az irnytst. A mindennapi szrke cselekvs csak azt az rzelmi s gondolati rutint erstik, amelyben htkznapjainkat tltjk. Viszont lettapasztalatunk azrt hihetetlenl fontos, azrt kell ezt az rtkes forrst kihasznlnunk, mert klnskppen a nyugati tpus trsadalmakban lk szmra vgs clunkat csak ezen tapasztalatok felhasznlsval, rtkelsvel lehet elrni. Mindegyik egy-egy lpcsfok a tkleteseds fel. Mg egyszer hangslyozom, hogy a szenveds s nlklzs, de az rm is itt nyeri el rtelmt. Mirt kell a negatvumokat elviselni? Azrt mert letnk clja nem a szemlyes boldogsg megvalstsa, hanem a fejlds, msok segtse, s a helyes cselekvs a helyes t megttelnek kedvrt, nem pedig azrt, amit neknk hozhat. Termszetesen boldogsg s megelgeds ksrheti a ktelessg teljestst, de nem lehet motvuma. Valstsuk meg mindazt, amivel mi tartozunk a vilgnak, s amivel hozzjrulhatunk embertrsaink s a vilg boldogulshoz. Olyan adssgok s lehetsgek ezek, amelyeket ha nem trtnk meg, spiritulisan s erklcsileg is trleszteni valnk marad kvetkez inkarncinkra. A Teozfia a ktelessg kvintesszencija. Ktelessgnk elismerni mindenkinek egyenl jogot s privilgiumokat faj, szn, trsadalmi v. szletsi helyzet megklnbztetse nlkl. Ez egyttes munkt jelent az emberisg haladsrt. Ezek az elvek rk rvnyek, nincsenek szksgszeren kitve az id folyamban tapasztalhat vltozsoknak v. egyni sajtos gondolkodsmdnak. Ngy nagy elv van, amely az emberisget egy nagy csaldd egyesti: egyetemes egysg, szolidarits, karma s reinkarnci. Ezekrl az elvekrl nagyon gyakran elfeledkeznk s eltvolodunk a jlti trsadalmakban, s nem rzkeljk a nyomort, szenvedst, szegnysget. nzs, kzny, brutalits gyakran nyer elssget, azonban ne feledkezznk meg, hogy minden jnak s rossznak az emberisgben tallhat a gykere, hajdann mi is ltrehozi lehettnk s ezeket a folyamatokat az ok-okozat vgtelen lncolata tartja fenn. Fejldst csak nemes rzsek, gondolatok tpllsval lehet elrni. Mindenkinek a spiritulis cselekvs kzppontjba kell fkuszldni s minden nap szellemi erejt kisugrozni. A karma trvnye minden esetben egyformn mkdik csak az egynek llnak ms s ms fejldsi fokon. Minden nz cselekedet visszafel visz minket s minden nemes tett egy lpcsfokot pt egy dicssgesebb lt fel. Az nfejlds integrns rsze az altruizmus. Ennek az tnak a bejrsnl, cljaink elrshez morlis rzknk, intucink s felsbb nnk hangjra kell figyelnnk.
A teozfus sajt magval szembeni ktelessge a felsbb nen keresztl meghdtani s ellenrizni az alsbb nt v. szemlyisget. Belsleg – erklcsileg megtisztulni, semmitl s senkitl sem flni, semmit sem csak flig csinlni. Mai modern intellektulis nevelsnknek is ksznhetjk, hogy telve minden eltlettel s prekoncepcival, elnyomjuk termszetes intucinkat. (Olyan tudat, amely a buddhikus testen keresztl mkdik, miknt az rtelem a mentlis testen keresztl mkd tudat. Bellrl jv tuci - tants). A nevelsnek: a vizsgkrt trtn hajsza, a memria edzse, a teljestmnyhajszols, fltkenysg, egyms eltapossa, nzsg helyett meg kell tantani: az let nehzsgeit, az akaratot meg kell ersteni, tudatostani kell a klcsns fggs s testvrisg gondolatt. Pnzgyrt gpek helyett – erklcsileg tiszta embereket, nyitott elmket kell kpezni.
Egyenlre nem a tmegek filozfija a teozfia, de azoknak a vilgvallsoknak, filozfiai rendszereknek, amelyek ugyanazokat a nagy elveket valljk, jtkony hatsa van az let minden terletre.
Beszljnk mg egy nehzsgrl: nagyon kusza gondolatok keringenek arrl, hogy hogyan lehet kivlasztani azt a mdszert, az svnyt, amely sajt magunknak a legmegfelelbb. Nagyon egyszeren fogalmazva miknt, milyen eszkzkkel tudjuk a leghatkonyabban elrni clunkat. Sokan gondoljk, hogy mindenkinek csak egy lehetsges s dvzt mdszer alkalmas. De nincs ilyen! Minden lps szksges az ton. Gondoljuk csak meg, hogy az ember termszete, lnye llandan vltozik. Minden pillanatban ms s ms lmnyek hatnak rnk s befolysoljk viselkedsnket, rzelmeinket s gondolatainkat. Ezek a folyamatok minden pillanatban komoly vltozsokat eredmnyezhetnek. Teht idrl - idre ms s ms mdszert kell alkalmaznunk. Termszetesen egyszerre csak egy mdszerre koncentrlhatunk s alkalmazhatunk. Mindig, minden lpsnkkel 1-1 tulajdonsgunkat tkletestjk, leginkbb azrt, mert a krlmnyek, amelyben vagyunk szintn 1-1 ilyen tulajdonsgunk erstshez jrulnak hozz. Teht termszetnk egy aspektusra trtn koncentrls, fejldsnk egy-egy lpcsfoka s nem individulis klnlegessgnk. Ha mshogy vlekednnk, munknk hatkonysgt nagyban lecskkentennk.
Minden llek viszont unikum, egyedlll s ki kell fejeznie egyedlll tkletessgt, amely rkk ltez a Mondban.
Nzzk most mr egszen kzelrl a gyakorlati megvalsts lehetsgt.
A legutols amit az ember felfedez: nmaga. Arra buzdtom nket teht, hogy elszr is gondolkodjanak el a kvetkez, nagyon egyszer, de annl nehezebben megvlaszolhat krdseken:
1. Az l ember micsoda tulajdonkppen?
2. Mi trtnik, amikor rez, gondolkodik s cselekszik?
3. Mi az oka annak a kzdelemnek j s rossz kztt, amit nmagban llandan szlel?
4. Mi letnek clja, jelenleg merre tart?
Egyszer eljn a llek ideje, amikor el kezdi kutatni ezeknek a krdseknek a mikntjt. Amikor kibrndulnak a krnyez vilgbl, amelyik tarts kielglst sohasem nyjtott Ekkor brednek egy egszen ms vilg tudatra. Elfordulva a klvilg ragyogstl felfedezi a bens vilg maradand rtkt. A llek azonban sohasem szval, hanem magval a keresett tnnyel fog vlaszolni. Amikor a vlaszok megjnnek, akkor a valsg lmnyeiknt jelentkeznek. A fels n ntudatra csak az isteni vilgokbl az anyag fel ereszkedve juthat. A fizikai vilgban megszerzi azokat az ismereteket, ami csakis az anyagban lehetsges. Evvel az ntudatlenylssal trtnik meg az anyagba sllyeds, amely a lelket zarndoktjn indtja el. A problma viszont az, hogy az Ego tredke azonostja magt azokkal a testekkel ( fizikai, asztrlis, als mentlis ) amelyekbe lenylt. Az inkarnldott tudat nem osztozik az isteni nt minden fellel tudatban. A klnvltsg rzse maradktalan lesz. Ideiglenes korltozottsgunkat azonban meg tudjuk vltoztatni, gy, hogy tisztzzuk magunkban valdi termszetnket: azt, hogy szellem vagyunk + bizalommal forduljunk sajt kpessgeinkbe s hasznljuk azokat. Klnvltsgunk rzse rendellenes llapot. Szntessk meg ezt az illzit. Mr csak azrt is megri, mert hihetetlenl nagy ernkbe telik eme llapot fenntartsa. Rzzuk le teht az anyag igjt.
Kezdjk a folyamatot avval, hogy nmagukra gondolnak s figyelik hogyan gondolnak magukra. Fizikai testkkel azonostjk magukat? Ez az els illzi, amit le kell gyzni. A polaritst kell megvltoztatni. Nem a test uralkodik rajtunk, hanem szellemnknek kell uralkodni a matrin. E polaritsvlts eredmnyekppen rezzk meg, hogy a test a mink, s a bellrl jv leter tpllja s energetizlja. Fizikai testnknek egytt kell rezegni tudatunkkal s dolgoztatni kell testnket.
Kvetkez lpsben vonjuk vissza tudatunkat a testbl, vonjuk magasabbra. Ugyanezt a vltozst kell elrnnk az asztrltestben. Az ember rendszerint tengedi magt rzelmeinek s azoknak a kls hatsoknak, amelyek viharokat okoznak az rzelmi testben. gy rezzk, rzelmeink bellrl jnnek ltre, de nem ez a helyzet mivel a klvilg nyomst s hatsa befolysolja minden pillanatban. Ennek az llapotnak meg kell sznnie. Bellrl kell ltetni az rzelmi testet s olyan rzelmekkel telteni, amelyeket mi vlasztunk. Sprjnk ki minden kicsinyes vgyat, s hatrozzuk meg, milyen rzseket engednk meg kialakulni. rezzk aztn t ezeket s sugrozzuk ki tudatosan. Melyek ezek az rzsek?
1. Szeretet, az amelyik minden lny s dolog fel rad s nem az, amely birtokolni akar.
2. Devci: a nagy munka irnt, amelyet elkezdtnk
3. rezznk minden szenved irnt szimptit
4. Spiritulis aspirci: a magasabb rend irnt
Ennek eredmnye: ahelyett, hogy kds, bizonytalan rzseket mutat foltokkal lenne tele, mr csak nhny, de hatrozott rzs lesz jelen az asztrltestben. Nem bredhet benne semmifle olyan inger, emci, izgalom, amit nem mi akarunk. Itt is megvltozik a polarits: bellrl kifel kezd lni.
Ugyanezt a folyamatot kell a gondolattestel is vgigcsinlni. ltalnos igazsg, hogy sohasem cseleksznk anlkl, hogy elbb egy gondolati impulzussal lkst ne adnnk. Az rtelem munkja olyan gyors, hogy gyakran szre sem vesszk hol jrunk, s egszen kusza, gyakran negatv gondolati kpeket teremtnk: mirt htrnyos ez szmunkra? Azrt mert olyan erkkel jtszunk, amelyeket nem vagyunk kpesek irnytani. A gondolat energia: ha vki gondolkodik, rezgs keletkezik a mentltestben:
a gondolat minsge hatrozza meg a sznt
a gondolat termszete hatrozza meg a formt
a gondolat hatrozottsga hatrozza meg a krvonalak tisztasgt.
Az emberisg jelenlegi fokn tlnyomak a felhszer s szablytalan alak formk, ez a tbbsg helytelenl edzett elmjnek produktuma. Amg nem ellenrzik gondolataikat, semmit sem ltnak a maga valsgban. Azt is szoktk mondani: az elme a valsg gyilkosa. Nem szabad engednnk, hogy kvlrl induljon a gondolatkpek alaktsa. Ebben a kormnynlkli aktivitsban van minden bens kzdelem s spiritulis nehzsgnk forrsa. Hogyan akarjunk teht? A bens n kell, hogy meghatrozza milyen gondolatsor alakuljon ki s fusson vgig mentltestnkben.
Nos mirt is kell vgigjrni ezt az utat? Mikor az ntudat felszabadul a hrom test all, jraegyesl njvel. bredjnk teht isteni ltnkre. Ettl a pillanattl kezdve nem ktelkednk tbb, hogy melyik is valdi nnk. Ekkor egy mindent fellml rm s szabadsgrzs nt el minket, s rjvnk arra, hogy a fldi letben semmi sem nagyon fontos, st a legtbb dolog egyltaln nem az. Tplljuk llandan azokat a gondolatokat, amelyek ehhez a vilghoz ktnek minket, s ne engedjk tudatunkat ismt az als testek hatalmba ereszkedni. A szmztt hazatrt. Hrom als testnkre letekintve mr csak szolginknak tekintjk ket az illzi vilgban.
Teht az evolci nem ms, mint hogy azz lgy, aki vagy. Ha ezt megrtik s megvalstjk, megrtik annak a sokat emlegetett okkult ttelnek az rtelmt, hogy magad lgy az svny! Fenn kell maradnunk a hegycscson, ahonnan az let korltlan lthatra nylik.
Dr. Ills Valr
|